GLAD (Godt Liv med Artrose i Danmark)

Har du slidgigt/artrose i hofter eller knæ?

GLA:D® er et specifikt uddannelses- og træningstilbud til alle med symptomer på artrose (slidgigt) i knæ- eller hofteled.

Formålet er gennem specifik træning og tilegnet viden at reducere smerte, forbedre funktionen og herigennem lette dagligdagen og undgå eller udsætte en operation.

Patientundervisningen er et vigtigt element, hvor man lærer om artrosens kendetegn, risikofaktorer, symptomer, behandlingsmuligheder, træning og fysisk aktivitet, smertehåndtering, hjælp til selvhjælp m.m.

Træningen tilpasses den enkelte og foregår under fysioterapeutisk vejledning i minimum 6 uger.
Holdtræning anbefales, da dette har vist dobbelt så god effekt som selvtræning, men selvtræning er også en mulighed.
Efter endt forløb fortsættes træningen på egen hånd fx i hjemmet. Læger kan henvise til GLA:D®

Hvor:
Svendborg Friplejehjem.
Træningen varetages af Kira A. Kristensen

Hvornår:
Tirsdag kl. 12.30 - 13.30
Torsdag kl. 12.30 - 13.30

Hør nærmere om træningsforløbet ved at klikke på linket nedenfor:

Vedligeholdelsestræning

Efter dit GLAD-forløb, er der mulighed for vedligeholde dit oparbejdede funktionsniveau ved at deltage på vedligeholdelseshold.

Hvor:
Svendborg Friplejehjems træningsrum eller i Svendborg Forsamlingshus. Træningen varetages af Kira A. Kristensen.

Hvornår:
Tirsdag kl. 11.20 - 12.20