Førfødselstræning

Styrk din krop under graviditet og gør dig klar til fødslen

Førfødselstræning er for dig der er gravid og ønsker at styrke din krop skånsomt og hensigtsmæssigt. Dette for at optimere din krops vilkår under din graviditet og forestående fødsel.

Du er i din graviditet under konstant udvikling, hvilket stiller store krav til din krop, fysisk og mentalt. Kravene til din krop stiger i takt med, at baby vokser. Derfor er det vigtigt, at du som gravid er i stand til at imødekomme den voksende fysiske belastning og de kropslige ændringer, der sker undervejs i din graviditet.
Endvidere vil god fysisk form under din graviditet øge dine forudsætninger for en stærkere krop efter din fødsel.

Træningen har til formål at få styrket kroppen, så den er i stand til at hjælpe dig bedst muligt i din graviditet og forstående fødsel. Der vil med udgangspunkt i stabilitetstræning, særligt være fokus på din mave, ryg og bækkenbund

Forløb:
8 lektioner af en times varighed.

Pris:
950 kr. som betales ved tilmelding/inden start.
Ved medlemsskab af Sygesikringen Danmark gives der tilskud herfra.

Hvor:
Træningen foregår i Svendborg Forsamlingshus ved Line Lund Pedersen.

Hvornår:
Torsdage kl. 14.50 - 15.50

Udfordringer du muligvis er stødt på i forbindelse med din graviditet:

• Frustration over ikke at vide, hvordan og hvornår fysisk aktivitet/sport må gøres under graviditeten.
  • Bækkensmerter eller bækkenløsning – hvor du er tvivl om, hvordan disse smerter skal håndteres.
  • Tvivl om, hvordan den bedst mulige måde er at sikre et velfungerende underliv og sexliv efter fødslen.
  • Tvivl om, hvordan fødslen skal håndteres og med hvilke redskaber.
  • Nervøsitet eller angst for den forestående fødsel.

Hvad vi kan hjælpe med:

• Kyndig information og undervisning inden for graviditetstræning.
  • En gennemgang af brugbare vejrtrækningsteknikker.
  • At blive tryg ved, hvad og hvordan kroppen kan præstere.
  • Et forum, hvor tabu ikke findes, og hvor der trygt kan stille alle slags spørgsmål.
  • Viden om hvem, der kan tages kontakt til, hvis du har mangel på råd og vejledning inden for ovenstående problemområder.

Vi snakker om, hvordan kroppen kan reagere under en graviditet, hvordan kroppen kan hjælpe dig igennem fødslen, og hvad du kan forvente i efterfødselsforløbet.

Har du bækkensmerter?
Har du bækkensmerter og behov for behandling, kan der bookes tid hos fysioterapeut Line Lund Pedersen. Dette er muligt med og uden henvisning fra din læge.
Behandling i kombination med træningen har gjort at tidligere deltagere har fået mere ud af træningen.